Heb je een product gekocht waar garantie op zit, dan is vaak de kassabon het garantiebewijs. Dit kleine papiertje kun je makkelijk bewaren in een handig insteekhoesje die je vervolgens bij de rest van je administratie opruimt. Dit kan op verschillende manieren. Hieronder heb ik ze beschreven.
Ordner
In de map bij de rest van je administratie. Zorg dat je een tabblad hebt waarop je garantiebewijzen schrijft of werk met nummers op de tabbladen en vermeld op het voorblad wat er achter welk nummer zit, zie foto. Zo is het makkelijker terug te vinden.
Maak je gebruik van hangmappen, zorg dan dat je de naam garantiebewijzen op de map zet. Bewaar de garantiebewijzen in een insteekhoesje.
Digitaal opslaan kan ook!
Scan je garantiebewijs en sla ze op onder de datum dat je deze gekocht hebt en de naam van het product. Bijvoorbeeld: 20172805 blender Magimix. Maak vervolgens een map aan en noem deze Garantiebewijzen.
Op de kassabon is niet altijd duidelijk omschreven om welk product het gaat. Zelf schrijf ik de naam van het apparaat erbij zodat ik later niet hoef te bedenken wat het ook alweer was.
Elke keer wanneer ik een nieuw product heb gekocht check ik direct de geldigheid van alle andere bewijzen. Zo houd je het mooi up to date.
“The best way to get things done, is to begin”